سبک من

نوشته های شخصی ملهم از احساسات و تفکراتم

سبک من

نوشته های شخصی ملهم از احساسات و تفکراتم

Amadeus

   امروز فیلم Amadeus را دیدم. این فیلم محصول 1984، به کارگردانی Milos Friman به بررسی زندگی ولفگانگ آمادئوس موتزارت آهنگ ساز شهیر اتریشی می پردازه. این فیلم برنده 8 جایزه اسکار و 4 جایزه Golden Globe شده.


   من از دیدن فیلم کاملاً لذت بردم. به نظرم از نظر بازی، موسیقی و صحنه آرایی فوق العاده فیلم خوبی هست. از نوجوانی به موسیقی و به خصوص سرگذشت موسیقی دان های کلاسیک علاقه داشتم. دبیرستان که بودم کتاب دو جلدی "خاکی و آسمانی" اثر دیوید وایس را در مورد موتزارت خوندم و هنوز هم قسمت های زیادی از اون کتاب را یادم هست. از نکات منفی فیلم میشه به اختلاف نسبتاً جدی فیلم با واقعیت اشاره کرد. فیلم اساساً به روابط دو آهنگ ساز معرف اون دوره یعنی موتزارت و سالیری می پردازه که به نظرم در خیلی از مواقع شاید برای جذاب شدن فیلم، از واقعیت خارج شده. شخصیت موتزارت هم اگر چه در اصول درست ترسیم شده ولی به نظرم نکات منفی شخصیتش بیش از حد پر رنگ شده و شاید برای کسایی که با موتزارت آشنایی ندارن یه کم تو ذوق بزنه.


   موسیقی فیلم که اکثراً اثر خود موتزارت هست فوق العاده دلنشین و تاثیرگذاره. حتی به نظرم برای کسایی که به موسیقی کلاسیک علاقه ندارن هم میتونه کاملاً جالب باشه. فضای فیلم خیلی خوب ترسیم شده و واقعاً تداعی گر اواخر قرن 18 و زندگی آمیخته شده با موسیقی مردم اتریش هست.


   در کل خیلی خوشحال هستم که این فیلم را دیدم و خب به بقیه هم توصیش می کنم. به لطف دوستان با سلیقه، فیلم های خیلی خوبی این چند وقت دیدم، ازشون ممنونم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد