سبک من

نوشته های شخصی ملهم از احساسات و تفکراتم

سبک من

نوشته های شخصی ملهم از احساسات و تفکراتم

شکلات

    یه بسته شکلات آورده بودم. خودم خیلی این نوع شکلات را دوست داشتم، چندین بسته از این شکلات را ظرف دو روز خورده بودم. تعارفش کردم، یه تکه شکلات خورد. گفتم دوست داشتی، گفت آره ولی زیادی شیرینه. یه تیکشو خوردم دیدم راست میگه، به نظرم اومد که چقدر شیرینه و چرا من تو این دو روز نفهمیده بودم! بهش گفتم آره راست میگی، زیادی شیرینه ...

   دیروز یه تیکه از همون نوع شکلات را خوردم ... اصلاْ به اون شیرینی نبود ... اصلاْ ...

Come and dream the night with me

Now let the day
Just slip away
So the dark night may watch over you
Velvet blue, silent true
It embraces your heart and your soul
Nocturne

Never cry, never sigh
You don’t have to wonder why
Always be, always see
Come and dream the night with me
Nocturne

Have no fear
When the night draws near
And fills you with dreams and desire
Like a child asleep
So warm, so deep
You will find me there waiting for you
Nocturne

We will fly, claim the sky
We don’t have to wonder why
Always be, always see
Come and dream the night with me
Nocturne

Though darkness lay
It will give way
When the dark night delivers the day
Nocturne
    

دویدن

   امروز ۵۰ دقیقه دویدم. حس فوق العاده ای داشت بعد از چند ماه ندویدن. اگه شرایط جوی مساعد باشه (که امیدوارم مساعد نباشه!) برنامه دو منظم خواهم داشت. امروز یه کم برنامه برای خودم نوشتم. اگه یه کم همت کنم میتونم ظرف چند ماه به آمادگی خوبی برسم . خیلی کیف میده وقتی تو هوای سرد زمستون خیس عرق میشم! یه تضاد خیلی بامزه ای میشه که من دوستش دارم .

Piano Nights

   آلبوم Piano Nights اثر آرمیک را خیلی دوست داشتم. به خصوص از یه آهنگ به اسم Red Roses از این آلبوم خیلی خوشم اومد. البته این آلبوم در ایران منتشر نشده. فکر کنم چندین ساله که اکتر کارهای خوب آرمیک خارج از ایران تولید و پخش میشه. از آخرین کارهای آرمیک آلبوم Serenata را هم گوش کردم که اصلاً به پای Piano Nights  نمیرسه به نظر من! البته من گیتار کم گوش میدم و یک شنونده به شدت عام محسوب میشم!

Keira Knightley

   من فیلم کم می بینم ولی تازگی هر چی فیلم می بینم Keira Knightley بازی کرده! دزدان دریای کارائیب، Atonement، غرور و تعصب و تازه یه فیلم هم گرفتم به اسم The Edge of Love و امروز رو فیلم را نگاه کردم دیدم که بازم Keira Knightley بازی کرده!

   خیلی زیاد بازیش را دوست دارم و به نظرم هم در Atonement  و هم در غرور تعصب بسیار هنرمندانه بازی کرده. در غرور و تعصب نقش کلیدی الیزابت بنت را به عهده داره که به نظرم هم از لحاظ ظاهر خیلی مناسب هست و هم اینکه فوق العاده خوب این نقش را بازی کرده .

غرور و تعصب (۲)

   رمان غرور و تعصب واقعاْ خوب بود. با اشتیاق تمام خوندمش . شبهای آخر کمتر میخوندم که زود تموم نشه! واقعاْ رمانهای کلاسیک را دوست دارم. غرور و تعصب خیلی ملموس بود، در واقع به نظرم شخصیت پردازی جین آستین فوق العاده خوب بوده. روابط و احساس هر کدوم از شخصیت ها برام جالب بود. همچنین جملات زیادی بودن که برام جال بودن. برای نمونه :


" تو نمی توانی به خودت یا من بقبولانی که خودخواهی همان عاقبت اندیشی است و عدم فهم و تشخیص خطر همان امنیت خاطر بابت خوشبختی است."


    فکر کنم مثل اکثر خواننده های این کتاب از شخصیت الیزابت و همچنین دارسی خیلی زیاد خوشم اومد. به خصوص بعضی وقتها واقعاْ دارسی را درک می کردم ...!

   بعد از خوندن هر رمان احساس می کنم با تجربه تر شدم، احساس می کنم تجربه انتزاعی و ذهنی از بعضی مسائل پیدا کرده ام. وقتی در مواجهه به حوادث روزمره و یا تحلیل مسائل میبینم که این تجربیات واقعاْ کارآمد هستند احساس خیلی خوبی پیدا می کنم .


   بلافاصله بعد از تموم کردن کتاب فیلمش را دیدم. به نظرم فیلم خوبی هست ولی نه به خوبی کتاب! به نظرم حسی که کتاب از شخصیت ها میده کامل تر، دقیق تر و ملموس تر هست. البته برام جالب بود که ببینم کارگردان چطوری شخصیت ها را انتخاب کرده و فضای داستان ار چطوری به تصویر کشیده. در کل از دیدن فیلم هم کاملاْ لذت بردم. یه سوال هم تو دهنم مونده و اون اینه که چرا کارگردان در بعضی صحنه ها با داستان وفادار نبوده و تغییراتی بهش داده. شاید فکر کرده که برای بیننده هایی که اکثرشون کتاب را نخوندن اینطوری داستان جالب تر خواهد بود.

 

   فکر می کنم ساختن یه فیلم بر اساس یه کتاب ۴۰۰- ۵۰۰ صفخه ای کار سختیه و شاید نیاز به ۴ ساعت فیلم باشه که بشه به ماهیت داستان تا حد خوبی نزدیک شد. به هر حال این فیلم ۲ ساعت هست و در حد خودش با توجه به محدودیت زمانی روایت مناسبی از داستان داره. ولی اکیداْ توصیه می کنم اول کتاب خونده بشه و بعد فیلم دیده بشه!


But Inside I'm Singing

"Within the music there's a melody, without words

Within the melody there's a song, without a voice

But Inside I'm Singing"

یاری اندر کس نمی بینم یاران را چه شد

   دیشب داشتم فکر می کردم ... اصلاْ برام قابل قبول و توجیه پذیر نیست که به دلایل واهی یه موقعیت خوب را به یه موقعیت بسیار بد تبدیل کنند ... در واقع نه حمایت کردند، نه همکاری و نه حقوقی را بهش معترض بودند در مورد من پیاده کردند ... این چند روز یاد کوفیان و بیعتشون با امام حسین افتادم!

   بدتر از همه اینه که حالا همشون تک تک میگن که خوب بوده یا اشتباه کردیم یا چیزایی میبینم که با اون عقاید سخت گیرانه کیلومترها فاصله داره ... چقدر فرق داشتن با دوستی که بهم زنگ زد و گفت سعی کن بهت خوش بگذره ...

   بهشون هم گفتم ... اثر خودش را گذاشت ... گفتم انتظار نداشته باشین حرفهاتون را خیلی زود فراموش کنم ... احتمالاْ در کل ارتباطاتم تجدید نظر خواهم کرد ... متاسفم که نمیتونم بذارم به حساب بچگی یا بیسوادی یا بی تجربگی ... کسایی که ادعای عالی ترین مدارج دانشگاهی را دارن باید بتونن سنجیده حرف بزنن و سنجدیده رفتار کنند ... بسیار بسیار متاسفم که خیلی کم هم نتونستین بفهمین من چه وضعی دارم و نشانه ای از کوچکترین درک متقابل ندیدم ... یک دهه دوستی کافی نبود؟ ...



کس نمی گوید که یاری داشت حق دوستی       حق شناسان را چه حال افتاد یاران را چه شد   

" از این می ترسم که مبادا آرزوهایم و همه نیرویی که در طول حیاتم ارضاء نکرده ام، پس از مرگ شکنجه و عذابم کنند. امیدوارم پس از ادای آنچه در این دنیا انتظار تبیان را در من داشته است، تهی از هر امیدی بمیرم."



مائده های زمینی

آندره ژید

آرامش در رانندگی

   تصمیم گرفتم برای بهتر شدن رانندگی کنم و خوب ظرف دو روز گذشته بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر رانندگی کردم که ۱۱۰۰ کیلومتر اول تنها بودم. تنهایی رانندگی کردن خیلی حس متفاوتی داره. در مجموع فوق العاده از این دو روز راضیم . تجربه کردن را دوست دارم ...