سبک من

نوشته های شخصی ملهم از احساسات و تفکراتم

سبک من

نوشته های شخصی ملهم از احساسات و تفکراتم

Live From Cyprus 3

   قبلاْ خیلی کم از قبرس شنیده بودم و فقط همه می گفتن جای گرونیه! به نظرم جزیره فوق العاده قشنگیه که جاذبه های زیادی داره. قبرس از هر نظر برعکس ایرانه! فقط حدود ۸۰۰۰۰۰ نفر جمعیت داره، ایران حدود ۷۰ میلیون. مساحت کل قبرس حدود ۹۰۰۰ کیلومتر مربع هست و ایران بیش از ۶/۱ میلیون کیلومتر مربع. در این جزیره تقریباْ همه نوع آزادی وجود داره و در ایران حداقل رسماْ آزادی بسیار محدود هست. قبرس جای خیلی امنی هست و آمار جرم و جنایت پایینی داره. هوا فوق العاده تمیز هست. تقریباْ از ترافیک خبری نیست.  

   در این یک هفته فقط دوبار پلیس دیدم. و هیچ وقت هیچ کس را ندیدم که عجله داشته باشه. چهره های ناراحت خیلی کم هست. احساس می کنم اختلاف طبقاتی اینجا خیلی کمتر از ایرانه. همه برندها اینجا دیده میشن. مثلاْ مردم همه نوع ماشینی سوار میشن (از نظر مارک، از نظر سایز بیشتر ماشین ها متوسط و کوچکتر هست) به طوری که به ندرت دو تا ماشین یه جور کنار هم دیده میشه.  

  خیلی از تفریحاتی که وجود داره را بچه های ۲،۳ ساله تا پیرزن و پیرمردها شرکت می کنند. من واقعاْ ناراحت میشم وقتی میبینم در کشور من آدم ها از میانسالی فعالیت و تفریحاتشون خیلی کم میشه ... اینجا واقعاْ آدم احساس می کنه که فرآیند Healthy aging داره طی میشه.   

   دیروز یه ساحل معروف به نام Nissi Beach بودم. خود ساحل فوق العاده بود. آب دریا از هوا شفاف تر بود!  

Nissi Beach / Ayia Napa

     

   یه مجسمه یادبود به همراه عکس یه خارجی که تو این ساحل غرق شده بود ساخته بودند. ممکنه بدبینانه بشه گفت اینم نوعی تبلیغ مدرن هست. ولی واقعاً همینش هم نشانگر خیلی تفاوت هاست. 

   مدیترانه سه قاره دنیا را به هم پیوند میده و از این جهت خیلی جالبه. از شرق به آسیا (کشورهایی مثه سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی) از شمال به اروپا (کشورهایی مثه ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و یونان) و از جنوب به آفریقا (مصر و لیبی) مشرف هست. رنگ آب دریای مدیترانه از اینجا خیلی خاص و زیباست. 

مدیترانه

  

       نمی دونم، انگار زیاد غرب زده شدم ولی موسیقی اینجا را هم خیلی دوست دارم. البته اینجا هم موسیقی یونانی گوش می کنن و هم عربی و ترکی. موسیقی و زبان یونانی که برای من خیلی جالبه. اسم خیلی از رستوران ها و خیابونا اسامی اساطیر و فلاسفه یونان باستان مثه زئوس، پوسایدون، هادس، زنو و این جو چیزاس.  

   غذاهای یونانی واقعاً خوشمزه هستند و کاملاً با ذائقه ما جوره. غیر از غذاهای یونانی و غذاهای محلی قبرس، انواع غذاهای ترکی (انواع کباب) و بین المللی اینجا پیدا میشه و رستوران های زنجیره ای معروف دنیا اینجا شعبه دارن.  

 

Souvlaki

    امروز (یکشنبه) کافه ها و رستوران های لارناکا پر بود. همه به نوعی خوش بودن و لذت میبردن. و من بازم از اینکه مردم کشور من چنین رفاه و آسایشی را ندارن متاسف میشم.  

نظرات 3 + ارسال نظر
سانتاماریا سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:01 ب.ظ

منم دلم از این غذاها خواست

جیوبانی چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:38 ق.ظ http://jubani.blogsky.com

سلام
بعد از مدتها سر زدم... میبینم که قبرس تشریف دارین ... و تعریفاتی که میکنین آدم رو هوایی میکنه که بره و ببینه ... جالب بود ...ایشالا سفر خوب و شادی داشته باشین ...

ساقی جیغ !!! جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:21 ق.ظ http://aroomjighbezan.blogsky.com

چقدر این ساحله خوشگله ...!!
چه غذای خوشمزه ای .... !!
منم میخوام ...!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد